Witaj na moim blogu

To tutaj poznasz moje porady, ciekawostki i wiedzę odnośnie wszystkich kategorii związanych ze zdrowiem.
Śledząc blog regularnie znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania i dowiesz się szczegółów, które ciężko znaleźć w internecie w jednym miejscu.

Dieta
Oceń
4,80/5
(z 10 ocen)
Zapewne większość z nas nie wyobraża sobie Świąt Wielkanocnych bez tradycyjnych potraw i rodzinnych spotkań. Obficie zastawiony potrawami stół kusi, a czekoladowe zające i przyozdobione babki aż proszą o spróbowanie... Jestem świadomy, że są osoby, które świąteczny czas kojarzą z dużymi odstępstwami od diety i strachem przed wzrostem masy ciała. Nie musisz jednak porzucać swoich całorocznych starań dla żurku czy wielkanocnego mazurka. Możesz zastosować kilka prostych, dietetycznych trików, które pomogą Ci zachować formę i świętować z rodziną bez wyrzutów sumienia!
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Codzienna dieta dostarcza energię oraz składniki odżywcze, konieczne do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak niektóre spożywane pokarmy mogą wywoływać niekorzystne skutki u osób na nie wrażliwych. Znacząca liczba osób zgłasza dolegliwości dyspeptyczne w przewodzie pokarmowym. Część jest spowodowana zaburzeniami czynnościowymi, natomiast równie częste są dolegliwości występujące w trakcie spożywania lub po spożyciu konkretnego pokarmu. Niekorzystna reakcja kliniczna w odpowiedzi na pokarm nazywana jest niepożądaną reakcją pokarmową.
Dieta
Oceń
4,55/5
(z 11 ocen)
Chciałbym Ci pokazać kilka metamorfoz moich podopiecznych, a następnie opowiem Ci jak przygotowuje diety i dlaczego dieta Wrzoska jest tak skuteczna.
Dieta
Oceń
4,33/5
(z 6 ocen)
Zamawianie pizzy po ciężkim, stresującym dniu w pracy, potrzeba zjedzenia kubełka lodów, po kolejnej kłótni z partnerem lub nagradzanie siebie czekoladą po udanym spotkaniu. Znasz to uczucie, kiedy jedynym sposobem na poradzenie sobie z trudną sytuacją jest jej „zajedzenie”? Jest to niezwykle ciekawe zjawisko, podejmowane przez psychologów, dietetyków, dziennikarzy i również Was – którzy zmagają się z tym problemem na co dzień.
Dieta
Oceń
4,94/5
(z 17 ocen)
Coraz częściej zauważam narastający problem zajadania stresu, który wynika głównie z nieumiejętności radzenia sobie z sytuacjami problematycznymi. Przeszkody dnia codziennego i niepowodzenia, które odbijają się nie tylko na naszym samopoczuciu, ale także na dodatkowych kilogramach, stają się coraz częściej podejmowanym tematem przez naukowców. Nie ukrywam, że wątek ten interesuje również mnie. Tyjemy, bo jemy więcej i ruszamy się mniej, a gdy myślimy o wysokiej jakości zjadanego posiłku - mamy przed oczami obiad złożony z dwóch dań. Zbalansowany jadłospis to “czarna magia”, a dostępność produktów wysoko przetworzonych staje się oczywistością, z której chcemy częściej korzystać. Brak ruchu, kalorie i my - będący w centrum zalewającej nas kultury jedzenia szybkiego, tłustego i szeroko dostępnego. Trudno nie pogubić się w zaleceniach i prowadzonej diecie, zwłaszcza gdy za rogiem stoją problemy dnia codziennego.
Trening
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Regeneracja to jeden z elementów pozwalających zachować równowagę w organizmie. Jest tak samo ważna, co zdrowa, właściwie zbilansowana dieta oraz treningi. Bez odpowiedniego odpoczynku proces syntezy włókien mięśniowych nie będzie optymalny. Regeneracja jest kluczem do sukcesu nie tylko dla sportowców, których treningi są wyjątkowo ciężkie, ale dla każdej trenującej osoby. Podkreślam na wstępie, że odpoczynek dla organizmu nie oznacza przeleżenia całego dnia w łóżku przed telewizorem. Aby regeneracja przebiegła prawidłowo, warto wiedzieć, co sprzyja odbudowie komórek. W artykule przedstawię wam sposoby na odpowiednią regenerację potreningową.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Jestem pewien, że każdy słyszał o tym, że ryby są zdrowe. Oczywiście również się z tym zgadzam i pilnuję, aby posiłki zawierające rybę pojawiały się w większości diet moich podopiecznych. To ważne, ponieważ regularne spożycie ryb (1-2 porcje tygodniowo) zalecają Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz Organizacja do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Takie spożycie ryb jest elementem dietoprofilaktyki niedokrwiennej choroby serca [1]. Jednak według statystyk 80% Polaków spożywa jeden lub mniej posiłek rybny w tygodniu. W 2017 roku średnie spożycie ryb i owoców morza na mieszkańca Polski wyniosło 12,48 kg i było niższe niż w roku poprzednim [2]. Prawidłowe odżywianie ma dostarczyć do naszego organizmu niezbędne składniki odżywcze oraz jednocześnie zapewniać bezpieczeństwo. Spożycie ryb budzi również kontrowersje, wynikające z potencjalnych zagrożeń spowodowanych zawartością w mięsie ryb szkodliwych dla człowieka substancji. W tym artkule przedstawię wam aktualną wiedzę na temat spożycia ryb.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 9 ocen)
Regularna diagnostyka jest elementem prewencji wielu chorób. Powinna być więc wykonywana, jeśli troszczymy się o nasze zdrowie. Na badania udajemy się zazwyczaj, gdy pojawiają się objawy, takie jak zmęczenie, problemy skórne, dolegliwości ze strony układu pokarmowego i wiele innych. Jednak nawet jeśli nie odczuwasz żadnych objawów, to przed konsultacją z dietetykiem i rozpoczęciem odchudzania należy wykonać badania laboratoryjne. Głównie dlatego, że wyniki badań są jednym ze wskaźników stanu odżywienia. Dzięki nim dietetyk dopasuje odpowiednio zbilansowaną dietę dla każdego pacjenta, z w uwzględnieniem szczególnych potrzeb organizmu. W artykule skupię się na tym, jakie badania wykonać przed odchudzaniem i dlaczego uwzględnienie ich może pomóc w procesie redukcji masy ciała.