Blog dietetyczny Michała Wrzoska

To tutaj poznasz moje porady, ciekawostki i wiedzę odnośnie wszystkich kategorii związanych ze zdrowiem.
Śledząc blog regularnie znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania i dowiesz się szczegółów, które ciężko znaleźć w internecie w jednym miejscu.

Dieta
Oceń
5,00/5
(z 3 ocen)
Refluks żołądkowo-przełykowy to dolegliwość na tyle powszechna i „normalna”, że wielu podopiecznych nawet o niej nie wspomina na początku współpracy. Przyzwyczaili się, że po jedzeniu się odbija, czasem piecze w przełyku, że brzuch boli i trzeba „odchorować” jedzenie. Dopiero podczas współpracy uświadamiają sobie, że wcale nie musi tak być. Jeśli zastanawiasz się, jak uporać się z tym problemem, zapraszam do lektury.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Odpowiednie nawodnienie nie bez przyczyny jest jedną z pierwszych rzeczy, o której wspominam swoim podopiecznym zaczynającym ze mną współpracę. Woda stanowi 45-75% organizmu. Różnice w jej zawartości są związane z wiekiem, płcią i budową ciała, a dodatkowo na podaż wody wpływa wiele innych czynników, takich jak stan zdrowia, aktywność fizyczna czy klimat i temperatura. Z tego powodu zalecenia dotyczące zarówno ilości wody jak i jej źródeł zawsze powinny być ustalane indywidualnie. Jeśli zastanawiasz się, co pić na diecie, czytaj dalej.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Ten wpis najchętniej zaczął bym przysłowiem „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Dlaczego? Zachowania żywieniowe to połączenie środowiska rodzinnego, szkolnego i przyzwyczajeń, które kreują trendy i media. Mówiąc najprościej – przekazanie przez rodziców właściwych wzorców wpływa pozytywnie na późniejszą dietę, a tym samym na nasze późniejsze zdrowie i sylwetkę.
Trening
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Ostatnio jesteś ciągle zmęczony, Twoje osiągnięcia sportowe stoją w miejscu albo są wręcz coraz gorsze, być może zaliczyłeś też parę mniejszych czy większych kontuzji. Kiepsko sypiasz, a jeśli nawet prześpisz całą noc, nie czujesz przypływu energii. Zastanawiasz się w czym tkwi problem i w końcu trafiasz na słowo „przetrenowanie”. Brzmi znajomo? Jeżeli regularnie trenujesz i odczuwasz spadki energii, czytaj dalej i sprawdź, czy ten problem Cię dotyczy.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Odchudzanie nigdy nie jest proste – potwierdzi to chyba każdy, kto kiedykolwiek podjął się tego wyzwania. Niestety, część osób mimo starań nie osiąga pożądanych efektów. W tym momencie zazwyczaj pojawia się pytanie „dlaczego nie chudnę?”. Powodów może być wiele: od nieodpowiedniej kaloryczności diety, przez brak aktywności, po przyczyny związane ze stanem zdrowia. W artykule skupię się na ostatniej kwestii: chorobach powodujących tycie lub utrudniających odchudzanie. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego nie chudniesz, przeczytaj ten artykuł – być może warto skontrolować swojego zdrowia.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Nadciśnienie tętnicze przyjęło rozmiary epidemii, szczególnie w krajach wysoko rozwiniętych. Problem ten dużo częściej dotyczy osób otyłych i w podeszłym wieku, jednak zdarza się też, że zmagają się z nim osoby młode. Nieleczone nadciśnienie może wiązać się z szeregiem powikłań, których dosyć łatwo uniknąć, wprowadzając odpowiednie modyfikacje w diecie i dostosowaną do możliwości aktywność fizyczną. O tym, jak dieta wpływa na nadciśnienie mówi się dużo, o aktywności fizycznej trochę mniej, dlatego zdecydowałem się stworzyć artykuł, który będzie stanowił kompendium wiedzy dla osób borykających się z problemem nadciśnienia tętniczego.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Wiele składników pokarmowych wykazuje działanie prozdrowotne. Jednymi z nich są fitosterole, czyli substancje roślinne, których struktura jest zbliżona do cholesterolu. Stanowią jeden z elementów diety zalecanej osobom z zaburzeniami profilu lipidowego. Naturalnie występują w wielu produktach roślinnych, a obecnie w sklepach nietrudno znaleźć produkty wzbogacane w te roślinne związki. To przede wszystkim margaryny czy inne tłuszcze wykorzystywane do smarowania pieczywa. W tym artykule przedstawię Wam zagadnienia związane z fitosterolami, a zwłaszcza ich rolę w diecie.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Bóle głowy, szczególnie pod postacią migreny, są jednym z najczęstszych problemów, które w istotny sposób wpływają na jakość życia i powodują znaczne ograniczenia w funkcjonowaniu bio-psycho-społecznym człowieka. Każdy, kto doświadcza migren, z pewnością próbował znaleźć sposób na zmniejszenie ryzyka pojawienia się bólu lub załagodzenie jego przebiegu. W Internecie jest wiele informacji na temat znaczenia diety migrenowej, warto więc przyjrzeć się temu zagadnieniu trochę bliżej. Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się jak walczyć z migreną, czym jest dieta migrenowa i czego nie jeść przy migrenie.