Blog dietetyczny Michała Wrzoska

To tutaj poznasz moje porady, ciekawostki i wiedzę odnośnie wszystkich kategorii związanych ze zdrowiem.
Śledząc blog regularnie znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania i dowiesz się szczegółów, które ciężko znaleźć w internecie w jednym miejscu.

Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Kto z nas nie skusiłby się na dietę, która obiecuje utratę nawet 10 kg w miesiąc? Brzmi świetnie! Co więcej, teraz, kiedy lato jest tuż za rogiem, a czasu coraz mniej, wiele osób dopiero budzi się ze snu zimowego, odkrywając, że może należałoby popracować nad swoją sylwetką przed sezonem letnim. Dieta tego typu wydaje się idealna, ale czy rzeczywiście taka jest? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o niej więcej.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 3 ocen)
Niestety w dzisiejszych czasach każdy z nas ma tendencje do przybierania na wadze. I tak jak kiedyś odchudzanie było głównie domeną Pań, tak obecnie wśród mężczyzn również wzrasta potrzeba wiedzy na temat zmiany nawyków żywieniowych i poprawy zdrowia. Czy rzeczywiście dietę można różnicować ze względu na płeć? Nie od dziś wiadomo, że nadwaga i otyłość zwiększają ryzyko rozwoju chorób metabolicznych, w tym sercowo-naczyniowych, zmieniają komfort życia, pozbawiają pewności siebie. Jednak nie wszystkie formy otyłości są tak samo niebezpieczne. Nauka pokazuje, że tkanka tłuszczowa trzewna, odpowiedzialna za otłuszczenie typu androidalnego albo figurę typu „jabłko”, stanowi większe ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych i ich powikłań w porównaniu z podskórną tkanką tłuszczową. A kto ma większą skłonność do tycia w okolicach brzucha? Mężczyźni.
Dieta
Oceń
4,67/5
(z 3 ocen)
Wiele osób zgłasza się do mnie nie tylko po to, aby zrzucić parę kilogramów. Głównym celem często jest uformowanie sylwetki. Najbardziej problematycznym obszarem często jest brzuch. Czy to mięsień piwny, pozostałości po niedawnej ciąży czy po prostu „taka uroda” – wiele osób marzy o płaskim brzuchu i pyta, jak to zrobić. Rozwiązanie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jeśli jesteś ciekawa, jak wygląda dieta na płaski brzuch, czytaj dalej.
Dieta
Oceń
4,83/5
(z 6 ocen)
Dieta niskowęglowodanowa to jedna z popularniejszych żywieniowych mód ostatnich lat. Jej początki sięgają XIX wieku, kiedy to W. Banting zasugerował, że po pozbyciu się z jadłospisu produktów bogatych w cukier poprawia się samopoczucie. Na początku lat 20. XX wieku przeprowadzano pierwsze próby zbadania wpływu diety bardzo niskowęglowodanowej (i jednocześnie wysokotłuszczowej) na padaczkę lekooporną wśród dzieci. Dzisiaj mówi się o niej głównie w kontekście szybkiej redukcji masy ciała. Co więc musimy wiedzieć o diecie typu low carb?
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Szukając w Internecie informacji na temat zdrowego odżywiania, z pewnością natrafisz prędzej czy później na Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej wydaną przez Instytut Żywności i Żywienia. Piramida ma być narzędziem w profilaktyce zdrowotnej i w sposób łatwy i przystępny przedstawiać kompleksowo ideę zdrowego żywienia. Dla wielu osób ten sposób przedstawiania zasad zdrowej diety jest kontrowersyjny, co wynika często z braku zrozumienia tego, jak działa piramida i do kogo jest skierowana. Postaram się to wytłumaczyć poniżej.
Dieta
Oceń
5,00/5
(z 3 ocen)
Każdy z nas w którymś punkcie życia chcąc rozpocząć odchudzanie szukał diety w Internecie. Jeśli czytasz ten artykuł to bardzo prawdopodobne, że właśnie teraz jesteś w tym punkcie. Obliczyłaś swoje zapotrzebowanie i wyszło Ci, że jeśli będziesz jadła 1300 kcal dziennie to schudniesz tyle ile chcesz do ślubu, urodzin, wakacji itd. Czy to dobre rozwiązanie właśnie dla Ciebie, sprawdźmy to razem.
Dieta
Oceń
4,94/5
(z 16 ocen)
Zastanawiasz się jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Ile tak naprawdę powinieneś spożywać kalorii w ciągu dnia? Sprawdź jak to policzyć!