27 listopada 2019

Premiera książki Projekt: Zdrowe Życie

Premiera książki Projekt: Zdrowe Życie

Drogi czytelniku,
Dziś chciałbym przybliżyć Ci wnętrze mojej książki Projekt: Zdrowe Życie, nad która pracowałem blisko 12 miesięcy i którą wydałem sam w modelu self-publishingu. Przygotowałem treści, zaplanowałem grafiki, współpracowałem nad projektem, składem książki, projektem okładki, korektą, drukiem i wysyłką książki.

Pisząc tę książkę, przeżyłem kilka wspaniałych miesięcy nauki i własnego rozwoju. Jestem pełen emocji, bo to dopiero początek. Książkę wydałem sam, każdy – nawet najmniejszy szczegół – spoczywał na moich barkach. Zrobiłem to pierwszy raz, ale nie byłem wystraszony czy niepewny – raczej zmotywowany i podekscytowany. Podekscytowany, ponieważ będę mógł Ci pomóc! To nie jest kolejna książka, którą przeczytasz i odstawisz na półkę. Pokażę Ci, jak każdą informację wprowadzić w życie na stałe.

Zanim opowiem Ci co znajdziesz w środku książki, chciałbym Ci podziękować, Tobie i wszystkim osobom który zaufały w moją pracę, bo Projekt: Zdrowe Życie zamówiło tylko w czasie przedsprzedaży ponad 5000 osób. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że nie tylko ja mam już dość tego mętliku informacji o diecie, zdrowiu czy ćwiczeniach i że wiedza poparta nauką i doświadczeniem, przekazana w prosty sposób jest potrzebna.
Właśnie dlatego napisałem tę książkę – zbyt dużo jest w obiegu informacji wyssanych z palca.

Nie dziwie Ci się, że dieta kojarzy Ci się z wyrzeczeniami, męką i pustym portfelem. Gdybym polegał na wskazówkach publikowanych w kolorowych gazetach, w sieci i przez internetowych celebrytów też na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z dietą.
Pewnie na każdym kroku słyszysz sprzeczne ze sobą odpowiedzi na proste pytania: Jak jeść? Co jeść? Ile jeść? Co jeść na śniadanie, a co na kolację? Na czym smażyć? Jak ćwiczyć? O której godzinie ćwiczyć? Co zrobić, gdy nie mogę ćwiczyć? Co pić? Ile pić? Czy kawa jest zdrowa? Jaką wodę wybrać?
Przestudiowałem setki badań i wykorzystałem swoje zawodowe doświadczenie, które przełożyło się na ponad 1400 zadowolonych podopiecznych by stworzyć publikację, w której przedstawiłem w prosty, zrozumiały i praktyczny sposób wszystkie kluczowe informacje o zdrowym stylu życia.

Detoks, diety eliminacyjne czy cudowne suplementy nie tylko nie są skuteczne, ale wręcz mogą być szkodliwe i psuć relacje z jedzeniem. Kategorycznie Ci ich odradzam i chcę pomóc Ci zbudować dobre nawyki na zawsze, dzięki którym nie tylko osiągniesz wymarzoną sylwetkę, ale również poprawisz swoje samopoczucie, pewność siebie i stan zdrowia.
Niewłaściwe odżywianie jest gorsze niż palenie papierosów. Najnowsze badania naukowe wskazują, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych zła dieta prowadzi do 11 milionów zgonów rocznie. Zbyt duże spożycie substancji konserwujących, barwników, mięsa, cukru czy soli, a także niewystarczająca ilość błonnika, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i antyoksydantów to najczęściej popełniane błędy.

Jeśli liczysz na kolejną dietę cud, dzięki której schudniesz 10 kg w miesiąc, nie kupuj mojej książki.
Jeśli liczysz, że poznasz to jedno ćwiczenie, dzięki któremu zgubisz boczki i wysmuklisz nogi, nie kupuj mojej książki
Jeśli jednak zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz zbudować zdrowe nawyki na zawsze, osiągnąć wymarzoną sylwetkę, doskonałe samopoczucie i pewność siebie to PROJEKT: ZDROWE ŻYCIE jest lekturą obowiązkową dla Ciebie.

O czym jest Projekt: Zdrowe Życie?

W mojej książce poprowadzę Cię za rękę i udowodnię Ci, że dobre nawyki żywieniowe, regularna aktywność fizyczna i zdrowy styl życia są naprawdę proste.

Czymże byłyby moje twierdzenia, gdybym sam się do nich nie stosował i ich nie sprawdził. Dlatego najpierw przedstawię Ci swoją historię, jak poprzez zbudowanie dobrych nawyków od otyłej i wiecznie zmęczonej osoby, zapychającej się byle czym stałem się ambitny i pracowity, wiedzącym co chcę w życiu osiągnąć i potrafiącym to zrobić.
Moja historia jest idealnym przykładem na to, że dieta nie wpływa tylko na to jak wyglądamy, ale przede wszystkim na to jak się czujemy, jak się uczymy, na naszą karierę zawodową, czy będziemy dobry mężem/żoną i czy będziemy mieć siłę by bawić się z dziećmi lub spędzać czas ze znajomymi.

Przez te wszystkie lata pracy nad własną sylwetką, współpracując z moimi podopiecznymi, spotkałem się z najróżniejszymi metodami dietetycznymi, co umożliwiło mi wypracowanie tej najbardziej skutecznej. Są to zasady diety, których sam przestrzegam i którymi kieruję się, układając plany dietetyczne dla podopiecznych. Dzięki temu z ręką na sercu mogę powiedzieć, że 99% osób realizujących te zasady zawsze osiąga swój cel i utrzymuje dobre rezultaty. Przeprowadzone w ramach pracy doktorskiej badania utwierdziły mnie w przekonaniu, że opracowane przeze mnie zasady są bardzo skuteczne i warto przekazać je dalej, właśnie Tobie. Wszystkie zasady diety opisałem w tej książce.

Pokażę Ci też przemiany kilku moich bohaterów (podopiecznych), którym pomogłem, wykorzystując metody dokładnie opisane w tej książce. Dlaczego to robię?  Po pierwsze, żeby Cię zmotywować i pokazać, jak ogromny wpływ na Twoje życie mają wybory dotyczące jedzenia, snu, spędzania wolnego czasu, spożywanych napojów czy aktywności fizycznej. Efekty pracy moich podopiecznych wybiegają daleko poza zmiany w samej sylwetce i zrzucenie nadprogramowych kilogramów.  Po drugie chcę Ci pokazać, że każdy ma swoją codzienność i swoje problemy. Brak czasu, brak wiedzy o właściwym odżywianiu, brak umiejętności związanych z wykonywaniem ćwiczeń, nadmiar obowiązków, problemy zdrowotne – te kłopoty dotyczą w mniejszym lub większym stopniu każdego z nas. Nie licytujmy się, kto ma gorzej. Daj z siebie tyle, ile możesz.

Tutaj pokażę Ci tylko okrojoną część spisu treści

ROZDZIAŁY

  1. Dieta zaczyna się w Twojej głowie
  2. Po co Ci dieta?
  3. Zwróć uwagę na to, ile jesz
  4. Co się dzieje, gdy jesz za mało?
  5. Jakość diety
  6. Zdrowa dieta
  7. Najlepsza dieta
  8. Nawodnienie organizmu
  9. Sen i regeneracja
  10. Aktywność fizyczna
  11. Zdrowy styl życia
  12. Przyczyny przerywania diety

DIETA WRZOSKA
PRZEPISY

  • Śniadania
  • Lunchboxy
  • Obiady
  • Kolacje
  • Przekąski i desery
  • Pieczywo

Pierwsza część książki to kompletny poradnik zdrowego stylu życia.
Dowiesz się między innymi:

  • jaka dieta jest najlepsza, ile musisz przyswajać kalorii i makroskładników przykład obliczeń) i dlaczego nie warto pilnować się diety na 100%,
  • które produkty naprawdę są dla Ciebie dobre, jak uniknąć niedoborów pokarmowych i być zdrowym (zobaczysz przykładowy plan zdrowej i skutecznej diety),
  • o której godzinie warto kłaść się spać i wstawać, aby obudzić się wypoczętym i pełnym energii,
  • jak ćwiczyć bezpiecznie i efektywnie, nie tracąc czasu (otrzymasz propozycję planu treningowego na siłowni, w domu i na świeżym powietrzu),
  • ile trzeba pić dziennie, aby organizm prawidłowo funkcjonował.

8 rozdziałów o diecie, 1 o aktywności fizycznej, 1 o roli snu, 1 o prawidłowym nawodnieniu i 1 o zdrowym stylu życia.

Zanim dowiesz się tego wszystkiego, najpierw Cię trochę nastraszę. Przepraszam, ale muszę. W tym celu w podparciu o dane wynikające z prac naukowych przedstawię Ci niepokojące statystyki dotyczące nadwagi, otyłości i chorób związanych z nadmierną masą ciała. Te liczby dadzą Ci naprawdę dużo do myślenia. Nawet jeśli nie dotyczą bezpośrednio Ciebie to jestem pewien, że w Twoim bliskim otoczeniu jest osoba, która potrzebuję pomocy w walce o lepsze zdrowie.

  • W Polsce nadwagę lub otyłość ma już 64 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet
  • Otyłość = masa problemów ze zdrowiem
  • Co roku w Polsce na cukrzycę zapada ponad 400 tys. osób.
  • Problem otyłości i nadwagi dotyczy już 10 proc. dzieci i młodzieży na świecie. Co więcej, dzieci w Polsce tyją najszybciej w Europie. Ponad 18% jedenasto- i dwunastolatków ma nadwagę, a przeszło 3% jest otyłych.
  • Otyłe dzieci częściej niż ich szczupli rówieśnicy doświadczają problemów psychologicznych lub zaburzeń psychicznych.

W kolejnych rozdziałach krok po kroku przeprowadzę Cię przez wszystkich zagadnienia związane z dietą. Odpowiem Ci na dwa kluczowe pytania, jakie stawia sobie każda osoba która dietę rozpoczyna: ile jeść i co jeść. Dowiesz się jaka dieta jest najlepsza, ile musisz przyswajać kalorii i dlaczego nie warto pilnować się diety na 100%, które produkty naprawdę są dla Ciebie dobre i jak uniknąć niedoborów pokarmowych i być zdrowym, Jednocześnie rozprawimy się też z najczęściej powtarzanymi mitami dietetycznymi, dzięki czemu już nigdy nie popełnisz niepotrzebnych błędów.

Nauczę Cię jeść normalnie, tak że już nigdy więcej nie poczujesz, że jesteś na diecie. Po prostu będziesz jeść zdrowo, smacznie i przyjemnie a jednocześnie zgodnie ze swoimi potrzebami, będziesz dostarczać wszystkie niezbędne składniki diety. Dzięki moim wskazówkom nie musisz od razu robić rewolucji, ważyć jedzenia i liczyć każdej kcal. Każda mała zmiana w diecie jest istotna.

Otrzymasz też ode mnie przykładowy plan diety dla kobiety i mężczyzny, przygotowany na podstawie przepisów które również znajdziesz w mojej książce.

Zadbałem o to by w mojej książce nie zasypywać Cię stertą teoretycznych, niepotrzebnych informacji.zbędnych wskazówek czy zdań, które nic nie wnoszą. Jak na tacy otrzymujesz ode mnie informacje, które realnie są Ci potrzebne, a wszystkie porady przedstawione są tak żebyś doskonale wiedział co i jak musisz zrobić.

W kolejnych rozdziałach omówię w prosty i przejrzysty sposób pozostałe zagadnienia związane ze zdrowym stylem życia, poruszę temat:

Właściwego nawodnienia, m.in.:

  • co pić?
  • ile pić?
  • czy kawa jest zdrowa?
  • jaką wodę wybrać?

Aktywności fizycznej, m.in.:

  • jak zbudować nawyk do regularnych ćwiczeń?
  • jakie wybrać ćwiczenia?
  • czy lepszy jest trening cardio czy interwały?
  • czy warto ćwiczyć na siłowni?

Pokażę Ci też przykładowy plan ćwiczeń w domu, na dworze i na siłowni.

Roli snu, m.in.:

  • ile trzeba naprawdę spać?
  • o które warto się kłaść i wstawać?
  • co zrobić, żeby spać lepiej?
  • jak lepiej się regenerować?

I wiele, wiele więcej.

Aby ułatwić Ci zapamiętywanie kluczowych informacji przygotowałem w tekście różne wyróżnienia, 50 infografik, a na koniec każdego rozdziału znajdziesz podsumowania w postaci wypunktowania „wiesz już, że” oraz.


Druga część to zdrowa książka kucharska, w której znajdziesz aż 49 praktycznych przepisów do przygotowywania na co dzień.

Nie wiem czy wiesz, że na diecie możesz jeść naleśniki, pizzę i sernik. Możesz jeść wszystko, dzięki moim autorskim przepisom na smaczne posiłki, które znajdziesz w mojej książce Teoretycznie dietetyczne przepisy znajdziesz dziś już wszędzie – w internecie, telewizji i czasopismach. Książek pod tytułem zdrowe śniadania, fit desery, i szybkie koktajle. jest mnóstwo. Ale ja nie widziałem jeszcze książki gdzie znajdują się praktyczne przepisy na zdrowe posiłki na cały dzień.

Dlatego przygotowałem Ci 7 opcji na śniadanie, lunch, obiad, kolację i deser, dzięki którym zaplanujesz sobie smaczne posiłki na cały tydzień. I co ważne – posiłki przygotujesz korzystając z ogólnodostępnych produktów, które kupisz niemalże w każdym markecie. Każdy przepis ma podane ilości w gramaturach i miarach domowych obliczoną ilość kcal, białka, tłuszczów, węglowodanów, błonnika, sodu i nasyconych kwasów tłuszczowych podane tagi określające przepis: bez cukru, bez glutenu, dla dzieci itd. Dzięki moim praktycznym przepisom zobaczysz jak wygląda zdrowe śniadanie, co zabrać ze sobą do jedzenia do pracy i jak szybko przygotować lekką kolację

Podziękowania

Przygotowanie smacznych, zdrowych i kolorowych dań było o wiele łatwiejsze dzięki kuchni wyposażonej w nowoczesne i intuicyjne sprzęty szwedzkiej marki Electrolux.

O mnie

Jestem dyplomowanym dietetykiem i wykładowcą akademickim. W odróżnieniu od wielu „doradców żywieniowych” ukończyłem specjalistyczne studia na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, gdzie uzyskałem tytuł dietetyka klinicznego.
Moja autorska dieta pomogła już ponad 1400 osobom – historie metamorfoz niektórych z nich znajdziesz na mojej stronie internetowej. Łączę własne doświadczenie z wiedzą popartą rzetelnymi badaniami naukowymi i wykorzystuję sposoby, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie wymarzonej sylwetki i dobrego samopoczucia. Są to zasady diety, których sam przestrzegam i którymi kieruję się, układając plany dietetyczne dla podopiecznych. Dzięki temu z ręką na sercu mogę powiedzieć, że 99% osób realizujących te zasady zawsze osiąga swój cel i utrzymuje dobre rezultaty.

Jak Ci się podobał artykuł?

Oceń
4,75/5
(z 4 ocen)
Michał Wrzosek

Michał Wrzosek

Dietetyk, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i trener personalny.

Specjalista z zakresu zdrowego odżywiania, kształtowania sylwetki i poprawnej redukcji tkanki tłuszczowej.
Pomaga podopiecznym osiągnąć wymarzoną sylwetkę, dzięki zdrowej i urozmaiconej diecie.

Michał Wrzosek