26 stycznia 2017

Najlepsze ćwiczenia na brzuch. Na płaski brzuch!

Czy wiesz, jakie są najlepsze ćwiczenia na ABS? Wiele osób wierzy, że podstawowe brzuszki to skuteczna metoda aby odkryć mięśnie brzucha i dalej wykonuje kilkadziesiąt-kilkaset powtórzeń dziennie myśląc, że przybliży ich to do wymarzonego efektu.

Spis treści:

Jak ćwiczyć brzuch?
Jakie ćwiczenia na brzuch?
Najczęściej popełniane błędy w treningu mięśni brzucha?
Najlepsze ćwiczenia na brzuch
Podsumowanie

Jak ćwiczyć brzuch?

Brzuch to rdzeń ciała, stabilizuję kręgosłup w życiu codziennym i wielu ćwiczeniach. Wszystkie ćwiczenia izolacyjne to jedynie dodatek, do jego podstawowej roli i funkcji. W mojej opinii u osób początkujących nie ma w ogóle potrzeby wprowadzania specjalnych ćwiczeń na abs, wystarczą prawidłowo wykonania siady, wiosła, podciągania i wyciskania (przetrenowane mięśnie brzucha to brak progresji siłowej w tych ćwiczeniach). U osób średnio zaawansowanych nie częściej niż 1-3x w tygodniu. Trening mięśni brzucha nie likwiduje tłuszczu z tego miejsca. Pomaga jednak wzmocnić mięśnie brzucha i je uwidocznić.

Jakie ćwiczenia na brzuch?

Po pierwsze ćwiczenia wielostawowe, takie jak przysiady czy martwe ciągi. Ćwiczenia złożone, szczególnie wykonywane na dużych obciążeniach są efektywnym treningiem dla mięśni prostych, skośnych, głębokich, a także mięśni grzbietu.

Po drugie, znajdź miejsce w swoim planie miejsce i czas na ćwiczenia stabilizacyjne, takie jak plank, „kółko”, ćwiczenia z TRX czy fitball.

Po trzecie, wprowadź ćwiczenia w zwisie na drążku, antyrotacyjne oraz z obciążeniem zewnętrznym.

Najczęściej popełniane błędy w treningu mięśni brzucha?

– Skupianie się jedynie na izolowanych ćwiczeniach to duży błąd. Wielostawowe ćwiczenia jak ciągi, przysiady czy wyciskania nad głowę mocno angażują mięśnie głębokie, pamiętaj aby włączyć je do swojego treningu

– Wykonywanie ćwiczeń na mięśnie brzucha na początku treningu to kolejne, często spotykane niekorzystne rozwiązanie. ABS pełni funkcję stabilizacyjną, jeśli spowodujesz nadmierne jego zmęczenie przed treningiem będziesz mieć problem z wykonaniem wielu ciężkich ćwiczeń

– Ćwiczenia na brzuch, brzuszki nie spalają tkanki tłuszczowej a wykonywanie tryliarda powtórzeń tygodniowo nie spowoduje, że ujrzysz swój wymarzony „sześciopak” dopóki nie zmniejszysz poziomu tkanki tłuszczowej

– Poświęcanie całej jednostki treningowej na trening mięśni brzucha jest kompletną stratą czasu. 15minut, kilka razy w tygodniu gdzie wykonasz 1-2 ćwiczenia w 2-3 seriach na koniec treningu będzie zupełnie wystarczające

– Trening mięśni brzucha każdego dnia, nie rób tego! Mięśnie brzucha to mięśnie jak każde inne, potrzebują regeneracji

– Wykonywanie jedynie brzuszków i spięć. Są setki innych ćwiczeń i duża cześć z nich jest o wiele efektywniejsza

– Trening mięśni brzucha jedynie bez obciążenia

Najlepsze ćwiczenia na brzuch

W jednym z eksperymentów przeprowadzonych na Uniwersytecie w San Diego, tradycyjne spięcia brzucha znalazły się bardzo daleko na liście efektywnych ćwiczeń brzucha. W badaniu tym wykorzystano metodę elektromiografii, czyli rejestrowanie i analizowanie sygnału aktywności mięśni. Pod spodem znajdziecie tabelę z wyszczególnionymi w kolejności ćwiczeniami oraz podziałem na mięśnie proste i skośne brzucha.

Jak możemy zauważyć, wszystkie ćwiczenia angażowały mięśnie brzucha, jednakże tak jak widzimy w różnym stopniu. Warto zapamiętać, że szereg różnych ćwiczeń, będzie efektywniejszych niż zwykłe spięcia. To co podkreślają naukowcy, to fakt że najważniejszym aspektem jest poprawne techniczne wykonanie każdego z ćwiczeń.

Podsumowanie

Podsumowując, należy pamiętać że trening mięśni brzucha powoduję wzrost siły i hipertrofię, w ten sam sposób jak trening bicepsów, czyli ćwiczenia budują mięśnie brzucha a nie powodują spalanie tkanki tłuszczowej. Oczywiście warto trenować “brzuch”, jednakże dopóki nie zmniejszysz poziomu tkanki tłuszczowej nie ujrzysz swojego wymarzonego “sixpacka”. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś zwrócić uwagę na swoją dietę, trening i trening cardio/metaboliczny jeżeli chcesz spalić nadmiar tłuszczu z okolicy talii.

Jak Ci się podobał artykuł?

Oceń przepis
4,73/5
(z 11 ocen)

Podobne artykuły:

Dieta
Wiele osób boryka się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha (otyłością centralną). W tym tekście przedstawię parę prostych wskazówek jak temu zaradzić.
Trening
AEROBY LISS (low intensity steady state cardio) są najbardziej popularną metodą wprowadzaną w celu utraty tkanki tłuszczowej (w tym artykule skupiam się jedynie na treningu, nie będzie omawiany temat diety). Jednak czy najlepszym? Czy powinieneś robić długie sesje aerobów, czy może zdecydować się jednak na interwały? No i jeżeli aeroby to czy na pusty żołądek? W tym artykule przeczytacie jak korzystać z tych metod.