22 listopada 2015

Jak zrzucić brzuch?

Nadwaga i otyłość to problem, z którym boryka się już niemalże 1/3 społeczeństwa polskiego [1]. Objawy tego patologicznego stanu na pierwszy rzut oka są zazwyczaj bagatelizowane. Jednakże do czasu.

Momentem zwrotnym rozwoju nadmiernej masy tłuszczowej jest pojawienie się oponki na brzuchu. Stan nie tyle, co groźny, to przede wszystkim nieestetyczny, a szczególnie dla kobiet.

Rozwiązanie tego problemu nie jest trudne, a wręcz banalne. Najważniejsza będzie tutaj konsekwencja i sprawność w działaniu. Połączenie dobrze zbilansowanego modelu żywienia i planu ćwiczeń pozwoli Ci pozbyć się „brzucha” , szybciej niż myślisz.

 

Spis treści:

Żywienie, a otyłość brzuszna
Praktyczne wskazówki przy aktywności fizycznej
Jak ostatecznie zrzucić brzuch?

 

jak zrzucic brzuch

Wiele osób boryka się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha, zwanej otyłością centralną. Warto poznać  parę prostych wskazówek, określających można w relatywnie prosty sposób temu zaradzić [2].

 

Żywienie, a otyłość brzuszna

Zacznij stosować sprawdzone sposoby walki z otyłością brzuszną [3-4]:

  • Spożywaj wysokojakościowe produkty białkowe w każdym posiłku, co ograniczy silne odczuwanie głodu i pozwoli pozostać ci na tzw. deficycie kalorycznym. Umożliwi to również maksymalne zachowanie masy mięśniowej i dobrego metabolizmu. Wybieraj wysokiej jakości mięsa, ryby, jaja i ewentualnie odżywki białkowe.
  • Unikaj niezdrowych węglowodanów i rafinowanych cukrów, które w głównej mierze przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej w tych okolicach poprzez narastającą insulinooporność.
  • Jedz warzywa i owoce bogate w antyoksydanty – owoce w określonych porach dnia i w połączeniu z węglowodanami złożonymi, białkami i tłuszczami.

  • Odstaw na bok kaloryczne napoje, zawierające duże ilości cukru i fruktozy, których spożywanie powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicy pasa.  Wbrew pozorom owoce wcale nie zawierają dużej ilości fruktozy.. z kolei napoje nie dają żadnego uczucia sytości.
  • Nie bój się tłuszczy – są smaczne, sycące i są niezbędnym składnikiem pokarmowym. Korzystaj z różnych gatunków mięs, ryb, produktów z kokosa, dobrej oliwy z oliwek, awokado i orzechów. Unikaj zarazem tłuszczy trans.

 

Praktyczne wskazówki przy aktywności fizycznej

  • Trenuj z ciężarami – taki trening jest niezwykle skuteczny w walce z „oponką”, buduje mięśnie, poprawia metabolizm, powoduje większe spalanie kalorii oraz zwiększa często zachwianą wrażliwość insulinową
  • Rób sprinty – Trening interwałowy to niezwykle efektywne narzędzie pozbycia się dodatkowych kilogramów z okolic brzucha.

  • Nie waż się każdego dnia – stres, wywołany brakiem szybkich efektów, utrudni ich osiągnięcie; nadmierna produkcja kortyzolu (hormonu stresu) sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej w obrębie talii.
  • Wysypiaj się – odpowiednia jakość i dawka snu odpowiednio reguluje apetyt i uwrażliwia tkanki na działanie insuliny.
  • Wyeliminuj złe nawyki żywieniowe jak omijanie głównych posiłków w ciągu dnia, co skutkuje przejadaniem się w momentach nagłego ataku głodu.

 

Jak ostatecznie zrzucić brzuch?

Dążenie do upragnionej sylwetki w dużej mierze zależy od wyglądu brzucha i nadmiaru tkanki tłuszczowej na jego powierzchni. Metod na pozbycie się „oponki” jest bardzo dużo. Ale w każdym przypadku, pierwszym krokiem do realizacji celu jest podjęcie decyzji.

Jeśli nie chcesz mieć nadmiaru tłuszczu na brzuchu, po prostu coś z tym zrób. Idealnym rozwiązaniem problemu, będzie zastosowanie odpowiedniej racji pokarmowej, która ograniczy dostarczanie do organizmu nadmiernej ilości kalorii. Odpowiednio przygotowany model żywienia pozwoli Ci również szybciej redukować wagę. Idealnym dodatkiem będą ćwiczenia na brzuch, których jest bardzo dużo.

Jeśli w pojedynkę boisz się podejść do zrzucania brzucha, od teraz nie musisz się już tym przejmować. Z moją pomocą przejdziesz przez cały proces niezwykle szybko, a gubienie nadmiaru tłuszczu na brzuchu przyjdzie Ci z łatwością.

Zapraszam do kontaktu pod adresem: https://michalwrzosek.pl/oferta/. Wystarczy jedno kliknięcie, aby na zawsze pozbyć się nieatrakcyjnej sylwetki.

Bibliografia:

  1. Jung A. : Otyłość – choroba cywilizacyjna. Pediatr Med Rodz 2014, 10 (3), p. 226–232
  2. Ostrowska L. : OTYŁOŚĆ – PRZYCZYNY, SPOSOBY POSTĘPOWANIA – PROBLEM KLINICZNY W PSYCHIATRII. Farmakoterapia w psychiatrii i neurologii, 2011, 1, 21–28
  3. Szostak WB. , Szostak-Węgierek D. , Kłosiewicz-Latoszek L. : Konsekwencje zdrowotne otyłości. Postępy Nauk Medycznych, t. XXIV, nr 9, 2011
  4. James WPT: The epidemiology of obesity: the size of the problem. J Intern Med 2008; 263: 336–352

Jak Ci się podobał artykuł?

Oceń przepis
4,93/5
(z 14 ocen)

Podobne artykuły:

Trening
Bieganie to jedna z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych. Mówi się że biegać może każdy, ponieważ żeby zacząć nie trzeba mieć długiego doświadczenia treningowego, dodatkowego sprzętu ani nawet karnetu na siłownię. Jednak czy na pewno bieganie to sport dla każdego? Jakie są zalety tego sportu? Jak i gdzie biegać i jakiego obuwia używać aby nie narazić się na kontuzje? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym tekście?
Trening
Czy wiesz, jakie są najlepsze ćwiczenia na ABS? Wiele osób wierzy, że podstawowe brzuszki to skuteczna metoda aby odkryć mięśnie brzucha i dalej wykonuje kilkadziesiąt-kilkaset powtórzeń dziennie myśląc, że przybliży ich to do wymarzonego efektu.