Rozciąganie mięśni przywodzicieli

Rozciąganie mięśni przywodzicieli
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • przywodziciel długi
  • przywodziciel krótki
  • przywodziciel wielki
  • smukły

Instrukcja

  1. Usiądź na podłodze ze stopami złączonymi stroną podeszwową do siebie, kolana skieruj na zewnątrz.
  2. Podciągnij pięty jak najbliżej pośladków.
  3. Wyprostuj plecy i ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa.
  4. Napieraj łokciami na uda, dociskając je do ziemi, utrzymuj przy tym proste plecy.
  5. Oddychaj swobodnie.
  6. Następnie połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi.
  7. Pod stopę zaczep gumę/taśmę i chwyć ją jedną ręką (po tej samej stronie, po której nogę rozciągasz). Przyciągnij nogę jak najbliżej siebie, ciągnąc kończynę bokiem. Nie zginaj kolana i nie skręcaj bioder. Nie kładź stopy na podłodze.
  8. Oddychaj swobodnie.
  9. Następnie przejdź do podporu przodem na przedramionach i kolanach.
  10. Rozstaw kolana jak najszerzej potrafisz, napnij pośladki i ustaw miednicę w pozycji neutralnej. Opierając się na przedramionach, dociskaj ciało do podłogi. Przesuwaj się w przód i w tył, aby rozciągnąć mięśnie pod każdym kątem.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

zaokrąglone plecy
skręcona miednica
przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Nie skręcaj miednicy;
  • Nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego.

Komentarze