Rozciąganie mięśni pośladkowych

Rozciąganie mięśni pośladkowych
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • pośladkowy większy
  • gruszkowaty

Instrukcja

  1. Połóż się przodem na macie.
  2. Wyciągnij kolano w przód, piszczel ustaw w poprzek maty, nogę z tyłu wyprostuj w stawie kolanowym, stopę ustaw w pozycji point (palce skierowane w dół), miednicę skieruj przodem do podłogi.
  3. Opuść tułów do ugiętego kolana, ramiona wyciągnij przed siebie.
  4. Oddychaj swobodnie.
  5. Następnie połóż się na plecach, załóż kostkę na staw kolanowy, kolano skieruj na zewnątrz, przyciągnij nogi do klatki piersiowej, chwyć rękami za udo lub piszczel, nie odrywaj przy tym odcinka lędźwiowego od maty, nie skręcaj miednicy.
  6. Oddychaj swobodnie.
  7. Usiądź na macie, wyprostuj jedną nogę, drugą ustaw po przeciwnej stronie stawu kolanowego, wyprostuj plecy i przełóż ramię za zgięte kolano, naciskaj ramieniem na kolano w celu rozciągnięcia pośladka.
  8. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

rotacja miednicy
odrywanie odcinka lędźwiowego od podłoża
zaokrąglone plecy

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Jeżeli odczuwasz ból w stawie kolanowym, zegnij bardziej kolano;
  • Nie odrywaj odcinka lędźwiowego od maty;
  • Jeżeli nie masz wystarczających zakresów ruchu, wspomóż się taśmami i gumami.

Komentarze