Mobilizacja biodra

Mobilizacja biodra
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • cała obręcz biodrowa

Instrukcja

  1. Wykonaj podpór przodem na kolanach. Wykonaj krążenie nogą w stawie biodrowym poprzez zgięcie stawu biodrowego i dociągnięcie kolana do klatki, odwiedzenie kolana w bok, wykop nogi w tył i ponowne zgięcie stawu biodrowego. Nie skręcaj przy tym miednicy, nie opuszczaj głowy, utrzymuj wyprostowane plecy. Wykonaj krążenia na zewnątrz i do wewnątrz. Nie dotykaj kolanem do podłogi.
  2. Oddychaj swobodnie.
  3. Następnie klęknij na macie w wykroku, wysuń nogę wykroczną mocniej w przód. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Oprzyj się dłońmi na podłodze, przesuwając miednicę mocno w przód i do podłogi. Utrzymuj wyprostowane plecy. Twoja głowa, tułów i jedna z kończyn powinny tworzyć jedną linię.
  4. Oddychaj swobodnie.
  5. Ponownie klęknij na macie i wysuń nogę wykroczną mocniej w przód. Unieś kolano nogi zakrocznej do góry. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Oprzyj się dłońmi na podłodze, przesuwając miednicę mocno w przód i do podłogi. Utrzymuj wyprostowane plecy i kolano nogi zakrocznej. Twoja głowa, tułów i jedna z kończyn powinny tworzyć jedną linię.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
zaokrąglone plecy
kolana skierowane do środka

Uwagi/triki

  • Nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego;
  • Nie zaokrąglaj odcinka piersiowego kręgosłupa;
  • Utrzymuj kolana skierowane na zewnątrz;
  • Oddychaj swobodnie.

Komentarze