Dead bug with power band
Brzuch Plecy Ramiona Uda

Dead bug with power band

Dead bug to popularne ćwiczenie, które pomoże Ci zbudować silny brzuch i nauczy Cię stabilizacji odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Dodatek w postaci power banda zaczepionego za głową pozwoli przepracować mięśnie pleców oraz ramion.

Do wykonania ćwiczenia potrzebujesz

Instrukcja

  1. Połóż się na plecach. Ustaw dłonie za głową, na szerokość barków, zaś kolana pod kątem prostym, ze stopami w zgięciu grzbietowym. Zaczep power band za głową – możesz skorzystać z pomocy partnera. Chwyć napiętą gumę w dłonie. Zablokuj ramiona w stawach łokciowych.
  2. Weź wdech nosem i zacznij prostować jedną nogę, nie odkładając jej na podłogę. Jednocześnie przyciągnij oba ramiona, kierując dłonie nad mostek.
  3. Przytrzymaj końcowy zakres ruchu, a następnie w kontrolowany sposób wróć do pozycji początkowej, robiąc wydech ustami. Cały czas kontroluj napięcie power banda.
  4. Wykonaj ten sam ruch, angażując drugą nogę.
  5. Pamiętaj o ustabilizowaniu odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz dopięciu brzucha podczas ćwiczenia. Spłaszczanie lędźwi to błąd – najlepszą opcją jest utrzymanie neutralnych krzywizn kręgosłupa.