Ada

-25kg

Powiedz proszę kilka słów o sobie. Czym zajmujesz się na co dzień, jaki masz charakter pracy, co lubisz, co Cię interesuje?

Jestem Adriana, mam 21 lat i na co dzień studiuję, więc można powiedzieć, że mam siedzący tryb pracy. Interesuję się fotografią i sportem – do ukończenia liceum grałam w siatkówkę, a we wcześniejszych latach w piłkę nożną.

Na czym polegały Twoje problemy z dietą zanim zaczęliśmy współpracę?

Po prostu nie potrafiłam jej utrzymać. Po miesiącu zdrowego odżywiania przeważnie odpuszczałam i wracałam do złych nawyków. Brakowało mi motywacji. Nie pomagał też brak wsparcia rodziny, która uważała, że dieta nie jest mi potrzebna. Jadłam 5-6 posiłków dziennie. Często były to produkty smażone na oleju rzepakowym. Do tego słodycze, słodkie napoje… Nie liczyłam kalorii, ale na pewno znacznie przekraczałam dzienne zapotrzebowanie.

Jakie były efekty samodzielnych prób planowania diety i prowadzenia zdrowego stylu życia?

Dieta zawsze oznaczała po prostu „mniej jedz”, więc albo nie jadłam określonych składników, albo robiłam głodówki… Potrafiłam na przykład jeść tylko dwa nieduże posiłki dziennie. Najczęściej źle się wtedy czułam i było mi słabo, bo nie dostarczałam organizmowi podstawowych składników. Nie miałam pojęcia o tym, jak tworzyć zbilansowane posiłki i na czym polega zdrowa i bezpieczna dieta redukcyjna. Z kolei sport zawsze był obecny w moim życiu, ale aktywność fizyczna nie była odpowiednio ukierunkowana, więc nie przynosiła większych efektów.

Jak wygląda Twoja dieta teraz, gdy trzymasz się moich zaleceń? Masz ulubiony zestaw posiłków albo przepisy, które wybierasz najczęściej?

Teraz jem 4-5 posiłków, zależy od dnia. Sięgam po wskazane przez Ciebie, zdrowe produkty, które dostarczają mojemu organizmowi wszystkie niezbędne witaminy, składniki mineralne, błonnik czy wielonasycone kwasy tłuszczowe. Piję co najmniej 2,5 litra wody dziennie i jak ognia unikam słodzonych napojów. Zrezygnowałam też ze słodyczy. Zaproponowane przez Ciebie posiłki są sycące, smaczne, łatwe w przygotowaniu i bazują na ogólnodostępnych, a przy tym niedrogich produktach. Początkowe obawy były więc zupełnie niepotrzebne. Moje ulubione przepisy to: fit monte na śniadanie, kanapka z szarpanym kurczakiem albo jogurtowe placki z owocami jako drugi posiłek, kurczak po chińsku albo makaron z kurczakiem i pesto jako trzeci oraz sałatka z jajkiem albo szaszłyki na kolację.

Czy uważasz, że dieta i ćwiczenia są indywidualnie dopasowane?

Zdecydowanie tak! Jem co lubię i nie jestem głodna, posiłki są czasami nawet za duże! Na początku nie byłam przekonana do ćwiczeń, bo nie wszystko mi wychodziło i nie miałam tyle siły, by wykonać je do końca. Na szczęście nie poddawałam się i teraz jest o wiele lepiej, a widoczne efekty są najlepszą motywacją do dalszej pracy.

Dlaczego zdecydowałaś się na współpracę akurat ze mną? Czym Cię przekonałem? Czym się wyróżniłem na tle innych?

Byłeś pierwszą osobą ze środowiska dietetyków i trenerów personalnych, którą obserwowałam w mediach społecznościowych. Od dawna śledziłam Twoje dokonania i podziwiałam metamorfozy Twoich podopiecznych. Chciałam zacząć współpracę znacznie wcześniej, jednak zawsze brakowało mi odwagi, a najbardziej bałam się, że nie będę umiała przygotowywać zaplanowanych posiłków. Wiedziałam, że jesteś profesjonalistą i jeśli w końcu zdecyduję się zmienić swoje życie, odezwę się właśnie do Ciebie!

Jak zmiana stylu życia wpłynęła na Twoje samopoczucie?

Moje samopoczucie zdecydowanie się poprawiło. Zaczęłam w siebie wierzyć i jestem dumna, że jednak potrafiłam postawić na swoim. Mam dużo więcej energii i chętnie ćwiczę. Poprawiła się moja koncentracja, więc szybciej się uczę, nie rozpraszam się byle czym. Poza tym zamiast spać po 3-4 godziny, sypiam 7 lub 9, bo uświadomiłeś mi jak ważnym elementem zdrowego stylu życia jest odpowiednia ilość snu.

Co możesz powiedzieć o współpracy ze mną, co było w niej dla Ciebie najważniejsze?

Oceniam ją bardzo dobrze, przede wszystkim ze względu na świetny kontakt. Szybko odpisywałeś na każde moje pytanie, mogłam na bieżąco konsultować z Tobą różne kwestie i nigdy nie czułam się pozostawiona sama sobie. Wsparcie trenera jest naprawdę istotne. Co było dla mnie najważniejsze we współpracy? Jej skuteczność! Dzięki Twojej pomocy udało mi się osiągnąć zamierzony cel.