27 czerwca 2016

Dobre źródła makroskładników – tłuszcze

Często pytacie o wartościowe źródła węglowodanów, źródła białek i tłuszczy. Aby ułatwić Wam zbieranie informacji, postanowiłem stworzyć zestawienie źródeł poszczególnych makroskadników. Od teraz wszystkie informacje znajdziecie w jednym miejscu. W dniu dzisiejszym zestawienie tłuszczów. Tabela uwzględnia ich zawartość w 100g produktu, a także kaloryczność, białka, tłuszcze oraz profil kwasów tłuszczowych. Oczywiście wszystko w przeliczeniu na 100g suchego produktu.

dobre źródła makroskładników

Produkt Węgl./100g Białko

/100g

Kcal

/100g

Tłuszcz

/100g

Nienasycone kwasy tłuszczowe PUFA Ratio

omega3/

omega6

Jednonienasycone kwasy tłuszczowa MUFA Nasycone kwasy tłuszczowe

SFA

Orzechy włoskie 14 15 654 65 47 9/38 9 6
Orzechy laskowe 17 15 628 61 46 0.08/8 8 4
Migdały 19 22 597 53 33 0/13 13 4
Nerkowce 33 18 553 44 8 0.06/8 24 8
Pistacje 28 21 557 32 15 0.2/14 23 5
Orzechy pekan 14 9 691 72 22 1/21 41 6
Macadamia 14 8 718 76 1.5 0.02/1.2 59 12
Wiórki kokosowe 24 7 660 65 0.7 0.1/0.6 3 57
Mleczko kokosowe 3 2 197 21 0.2 0/0.2 1 19
awokado 9 2 160 15 2 0.1/1.8 11 2
Olej kokosowy 0 0 862 100 2 0.1/2 6 87
Masło 0 1 717 81 3 0.3/2.7 21 51
Masło klarowane 0 0.28 876 99.5 4 29 62
Oliwa z oliwek 0 0 884 100 11 0.7/10 73 14
Olej lniany 0 0 884 100 22 54/12 66 10
Boczek wieprzowy 0 9 518 53 6 0.5/5 25 20
Smalec 0 0 900 100 11 1/10 45 39
Żółtko jaja kurzego 4 16 317 27 4 0.3/3.5 12 10

Jak Ci się podobał artykuł?

Oceń przepis
5,00/5
(z 6 ocen)

Podobne artykuły:

Dieta
Już dawno dowiedziono, że nasz nastrój może mieć wpływ na niezdrowe zachcianki żywieniowe, może prowadzić również do przejadania się lub całkiem odwrotnie do braku odczucia głodu. Działa to także w drugą stronę to znaczy, że w zależności od tego co zjemy nasz nastrój może się poprawić lub pogorszyć. Wpływ jedzenia na nasze samopoczucie nie jest tylko chwilowy to jest po kilku-kilkunastu minutach od spożycia posiłku, ale również długofalowy związany ze spożywaną przez nas dietą.
Dieta
Często pytacie o wartościowe źródła węglowodanów, białek i tłuszczy. Aby ułatwić Wam zbieranie informacji, postanowiłem stworzyć zestawienie źródeł poszczególnych makroskadników. Od teraz wszystkie informacje znajdziecie w jednym miejscu. W dniu dzisiejszym zestawienie źródeł białka w diecie.