Dieta · 9 lipca 2016

Dobre źródła makroskładników – białko

Wiesz, że białko warto jeść rano, wieczorem i po treningu, ale jakie produkty to źródła białka? Tu masz listę – z przeliczeniem kalorii, tłuszczów, węglowodanów, a nawet cholesterolu i leucyny.
Udostępnij:

Często pytacie o wartościowe źródła węglowodanów, białek i tłuszczy. Aby ułatwić Wam zbieranie informacji, postanowiłem stworzyć zestawienie źródeł poszczególnych makroskadników. Od teraz wszystkie informacje znajdziecie w jednym miejscu. W dniu dzisiejszym zestawienie źródeł białka w diecie.

dobre źródła makroskładników

Produkt Węglowodany/

100g

 

Tłuszcz/

100g

 

Kcal/

100g

Białko/

100g

Cholesterol mg/100g Leucyna mg/100g
Pierś z kurczaka 0 1 110 23 48 1732
Pierś z indyka 0 1 111 25 62 1960
Wątróbka z kurczaka 0 5 116 17 345 1512
Mięso z ud z kurczaka bez skóry i kości 0 5 119 20 83 1475
Szynka wieprzowa

 

0 19 245 17 73 1376
Łopatka wieprzowa 0 18 236 17 71 1312
Karkówka wieprzowa 0 13 195 19 65 1484
Schab wieprzowy 0 4 128 21 63 1690
Polędwiczka wieprzowa 0 2 109 21 66 1784
Pierś z kaczki 0 4 123 20 77 1677
Dorsz atlantycki 0 1 82 18 43 1447
Łosoś atlantycki 0 6 142 20 55 1613
Olimp isolate 95 0.5 1 352 86 0 9278
Extensor izolat 97% 0 1 379 97 0 11510
Białko jaja kurzego 1 0 48 11 0 1016
Jajo kurze całe 1 10 143 13 423 1088

Sprawdź również jakie są dobre źródła tłuszczów oraz dobre źródła węglowodanów.

 

Jak Ci się podobał artykuł?

Oceń
4,60/5
(z 5 ocen)
Michał Wrzosek

Michał Wrzosek

Jestem dyplomowanym dietetykiem i wykładowcą akademickim. W odróżnieniu od wielu “doradców żywieniowych” ukończyłem specjalistyczne studia na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, gdzie uzyskałem tytuł dietetyka klinicznego.

Dołącz do dziesiątek tysięcy osób, które szczęśliwie zaufały mojej wiedzy i doświadczeniu.

Mogę Ci pomóc zyskać zdrowie i wymarzoną sylwetkę na 3 sposoby:

Michał Wrzosek

Podobne artykuły:

Dieta przy niedoczynności tarczycy. Co jeść? Czego unikać? I dlaczego w ogóle dieta jest ważna? Naukowcy już to ustalili. W tekście zebrałem dla Ciebie ich opinie.
Szczupła talia, mocne ramiona, sprężyste ruchy. Marzenia? Do spełnienia! Na budowę formy wystarczy mieć dobry plan. Trzymaj się paru zasad, a Twoje ciało zmieni się nie do poznania.