Uginanie przedramion z supinacją

Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Uginanie przedramion z supinacją
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • dwugłowy ramienia
  • ramienny

Instrukcja

  1. Stań z hantlami trzymanymi w dłoniach.
  2. Stopy ustaw na szerokość bioder, równolegle do siebie, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  3. Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  4. Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  5. Napnij mięśnie pośladkowe i brzucha.
  6. Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  7. Wraz z wydechem wykonaj zgięcie łokcia wraz z obrotem dłoni w kierunku sufitu.
  8. Nie wysuwaj łokci w przód i nie ściągaj hantli do środka.
  9. Odwróć przedramię w taki sposób, aby mały palec być skierowany na bark.
  10. Na szczycie ruchu napnij maksymalnie bicepsy.
  11. Powoli i z kontrolą opuść przedramiona do pełnego wyprostu w łokciu.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

Utrata stabilizacji w kręgosłupie w trakcie wykonywania ćwiczenia
  • nabierz powietrze w płuca, wstrzymaj oddech i napnij mocno brzuch – zwiększysz tłocznię brzuszną i lepiej zabezpieczysz swój kręgosłup
  • usztywnij stawy biodrowe poprzez napięcie pośladków
  • aktywuj mięśnie stabilizujące (np. hollow body)
Odchylanie tułowia do tyłu
  • napnij mięśnie pośladkowe
  • nabierz powietrze w płuca, wstrzymaj oddech i napnij mocno brzuch – zwiększysz tłocznię brzuszną i lepiej zabezpieczysz swój kręgosłup
  • zmniejsz ciężar
Bujanie ciężarem
  • ustabilizuj łopatkę
  • kontroluj ruch
  • zmniejsz ciężar

Uwagi/triki

  • Nie odchylaj tułowia do tyłu;
  • Rozciągaj mięśnie bicepsów, doprowadzając do pełnego wyprostu w stawie łokciowym;
  • Nie bujaj tułowiem;
  • Nie wysuwaj łokci w przód;
  • Nie ściągaj hantli do środka.

Komentarze