Squat and press with power band
Barki Brzuch Pośladki Ramiona Uda

Squat and press with power band

Front squat połączony z wyciskaniem nad głowę w pozycji głębokiego przysiadu wymaga odpowiedniej stabilności oraz mobilności bioder i obręczy barkowej. Jeżeli masz problem z pracą w pełnym zakresie, zmniejsz głębokość przysiadu. Regularny trening oraz odpowiednia technika z czasem pozwolą Ci na pogłębienie ruchu i większą kontrolę.

Do wykonania ćwiczenia potrzebujesz

Instrukcja

  1. Stań prosto, ustaw stopy równolegle na szerokość bioder lub odrobinę szerzej. Załóż power band pod stopy i chwyć w dłonie, następnie ustaw je obok barków. Ramiona ułóż wzdłuż tułowia, skieruj łokcie do podłogi.
  2. Weź wdech nosem i wypchnij biodra w tył i w dół. Potem zejdź do pozycji głębokiego przysiadu, robiąc wydech ustami.
  3. Zakończ ruch pauzą, gdy biodra znajdą się poniżej kolan. Następnie znowu weź wdech i wykonaj ruch wyciskania nad głowę. Przedramiona prowadź prostopadle do tułowia.
  4. Zatrzymaj ruch, kiedy dłonie znajdą się nad głową, a ramiona w okolicy uszu. Zrób wydech ustami.
  5. Wróć tym samym torem do pozycji początkowej.
  6. Kolana przez cały czas muszą znajdować się nad stopami. Zachowaj stabilny tułów oraz odpowiednie ustawienie kręgosłupa podczas ćwiczenia. Zwróć uwagę na ustawienie barków w czasie wyciskania – nie dopuszczaj do ich nadmiernej elewacji (ruchu ku górze). Kontroluj napięcie gumy podczas ćwiczenia.