Side plank rows with power band
Barki Brzuch Plecy Pośladki Ramiona

Side plank rows with power band

To ćwiczenie wymaga stabilizacji całego ciała, zarówno w płaszczyźnie strzałkowej, jak i czołowej. Angażuje mięśnie brzucha, barków i ramion, a ruch wiosłowania wzmacnia mięśnie pleców.

Do wykonania ćwiczenia potrzebujesz

Instrukcja

  1. Przyjmij pozycję podporu bokiem. Ustaw stopy razem, utrzymując pozycję na bocznej krawędzi dolnej stopy. Zaczep power band przed sobą, w odległości 1–1,5 m, na wysokości mostka – możesz skorzystać z pomocy partnera. Łokieć umieść pod barkiem, a przedramię prostopadle do ciała, opierając całe na podłożu.
  2. Weź wdech nosem i przyciągnij ramię do siebie, kierując przedramię prostopadle do ciała. Prowadź łokieć w kierunku dolnych żeber. Cały czas utrzymuj stabilne biodra i tułów.
  3. Przytrzymaj ruch, kiedy łokieć minie linię ciała. Następnie wróć do pozycji początkowej, kontrolując napięcie gumy.
  4. Po określonej liczbie powtórzeń wykonaj ten sam ruch na drugą stronę.
  5. Nie pozwól, by podczas ćwiczenia biodra opadały do podłogi. Zwróć uwagę na odpowiednie ustawienie kręgosłupa i głowy.