Rozciąganie mięśni prostowników grzbietu

Rozciąganie mięśni prostowników grzbietu
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • prostownik grzbietu
  • piersiowy większy
  • najszerszy grzbietu

Instrukcja

  1. Klęknij na podłodze i usiądź na piętach. Rozstaw szeroko kolana. Opuść tułów na podłogę i wyciągnij ręce przed siebie. Głowę schowaj między ramiona i oprzyj na podłodze.
  2. Oddychaj swobodnie.
  3. Następnie usiądź na podłodze, jedną nogę wyciągnij przed siebie, a drugą zegnij w kolanie i dotknij stroną podeszwową do drugiego uda. Układ nóg powinien przypominać cyfrę 4. Wykonaj skłon do nogi wyprostowanej mocno, zginając tułów w przód i w bok.
  4. Oddychaj swobodnie.
  5. Następnie połóż się na macie na plecach, rozłóż szeroko ramiona. Zegnij jedną nogę w stawie biodrowym i kolanowym i przełóż na drugą stronę, dotykając podłogi. Twoja miednica powinna się skręcić. Staraj się nie odrywać przy tym przeciwległej łopatki. Głowę skręć w przeciwną stronę.
  6. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

skłon jednorącz
oderwanie łopatki od podłoża
przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Uwagi/triki

  • Opuść ciało swobodnie na podłogę;
  • Zegnij tułów w przód i w bok;
  • Nie odrywaj łopatki od podłogi;
  • Dociśnij kolano do podłogi.

Komentarze