Rozciąganie mięśni łydki

Rozciąganie mięśni łydki
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • brzuchaty łydki
  • płaszczkowaty

Instrukcja

  1. Stań przed drabinkami i wyciągnij jedną nogę w tył. Wyprostuj kolano nogi zakrocznej i dotknij piętą do podłoża. Chwyć za drabinki i pchnij je w ścianę. Poczuj rozciągnięcie tylnej grupy mięśni podudzia. Nie zginaj przy tym bioder i nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
  2. Oddychaj swobodnie.
  3. Następni podejdź do drabinek, stań jak najbliżej nich i ustaw palce u stopy najwyżej, jak możesz. Nie odrywaj przy tym pięty od podłogi. Naciągnij mocno mięśnie łydki i przytrzymaj pozycję.
  4. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

oderwanie pięty od podłoża
zgięcie w stawie biodrowym
przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Uwagi/triki

  • Oddychaj swobodnie;
  • Wypychaj biodra w przód i zaciskaj pośladki;
  • Nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego kręgosłupa;
  • Zadzieraj palce na siebie.

Komentarze