Rozciąganie mięśni klatki piersiowej

Rozciąganie mięśni klatki piersiowej
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • piersiowy większy
  • piersiowy mniejszy
  • naramienny część przednia

Instrukcja

  1. Chwyć TRX, odwróć się do nich plecami i zrób kilka kroków do przodu. Rozłóż szeroko ręce i odkręć ramiona na zewnątrz – łokieć powinien skierować się w dół. Naciągnij ramiona i rozciągnij maksymalnie mięśnie klatki piersiowej. Zaciśnij przy tym mięśnie pośladkowe, aby nie doprowadzić do przeprostu w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.
  2. Oddychaj swobodnie.
  3. Następnie stań przy drabinkach i włóż pod szczeble ramię zgięte pod kątem 90° w stawie ramiennym i łokciowym. Zaciśnij dłoń na drabinkach. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatkę, napnij mięśnie pośladkowe. Odwróć się w stronę przeciwną do rozciąganej ręki i naciągnij mięśnie klatki piersiowej. Nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
  4. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
rotacja wewnętrzna ramienia
wysunięcie łopatki w przód (protrakcja)

Uwagi/triki

  • Nie doprowadzaj do przeprostu odcinka lędźwiowego;
  • Zaciskaj maksymalnie pośladki;
  • Odkręcaj kończynę górną na zewnątrz;
  • Jeżeli poczujesz drętwienie w palcach, przerwij na moment rozciąganie.

Komentarze