Rozciąganie mięśni dwugłowych uda

Oceń
5,00/5
(z 1 ocen)
Rozciąganie mięśni dwugłowych uda
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • dwugłowy uda
  • półścięgnisty
  • półbłoniasty

Instrukcja

  1. Połóż się tyłem na macie
  2. Wyprostuj plecy, oprzyj jedną kończynę dolną na macie, drugą zegnij w stawie biodrowym i kolanowym, stopę ustaw w pozycji flex (palce skierowane na siebie), chwyć się za udo i wykonaj wyprost w stawie kolanowym; wydychaj powietrze wraz z wyprostem – dzięki temu lepiej się rozluźnisz.
  3. Następnie wyprostuj obie nogi na podłodze. Przełóż gumę/taśmę pod stopą jednej nogi i unieś nogę do pionu, przyciągając taśmę/gumę do siebie. Łokcie poprowadź szeroko, nie odklejaj odcinka lędźwiowego od maty, utrzymuj stopy w pozycji flex.
  4. Oddychaj swobodnie.
  5. Usiądź na macie, wyprostuj kończyny dolne i ustaw palce skierowane do sufitu. Zaczep gumę/taśmę pod stopami i trzymaj w rękach jak lejce. Wyprostuj plecy i, przyciągając się rękami do gumy, pochyl tułów w przód bez zaokrąglania odcinka piersiowego kręgosłupa.
  6. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

zgięty staw kolanowy
skręcona miednica
zaokrąglone plecy

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Nie zginaj stawów kolanowych;
  • Staraj się utrzymać palce stopy skierowane na siebie (nie zawsze);
  • Jeżeli nie masz wystarczających zakresów ruchu, wspomóż się taśmami i gumami.

Komentarze