Rozciąganie mięśni czworogłowych uda

Oceń
(brak ocen)
Rozciąganie mięśni czworogłowych uda
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • czworogłowy

Instrukcja

  1. Klęknij w wykroku na macie, zaciśnij pośladki i napnij mięśnie brzucha, ustaw miednicę w neutralnym położeniu. Wyprostuj plecy i ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Przyciągnij piętę do pośladka i chwyć stopę rękami. Twój piszczel powinien być ustawiony możliwie najbardziej w pozycji pionowej. Utrzymuj napięte pośladki.
  2. Oddychaj swobodnie.
  3. Stań wyprostowany, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Złącz stopy i kolana, zaciśnij pośladki i ustaw miednicę w neutralnym położeniu. Podciągnij piętę do pośladka i chwyć stopę dłońmi. Nie odrywaj kolan od siebie. Utrzymaj pozycję.
  4. Oddychaj swobodnie.
  5. Klęknij na macie ze złączonymi kolanami. Usiądź na piętach. Napnij mięśnie brzucha i pośladkowe. Wraz z wydechem połóż się na plecach, nie odrywaj kolan od maty. Utrzymuj napięte mięśnie pośladkowe.
  6. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

przodopochylenie miednicy
odwiedzenie w stawie biodrowym
przeprost w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Uwagi/triki

  • Najważniejsze – nie skręcaj miednicy;
  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Jeżeli nie możesz położyć się plecami na macie, podłóż pod plecy np. step;
  • Napinaj mięśnie pośladkowe;

Komentarze