Rolowanie tylnej taśmy

Oceń
(brak ocen)
Rolowanie tylnej taśmy
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • grupa tylnych mięśni podudzia
  • grupa kulszowo-goleniowa
  • pośladkowe

Instrukcja

  1. Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami i rolką ustawioną na podudziu.
  2. Oprzyj jedną nogę na drugiej w celu zwiększenia nacisku na rolkę.
  3. Rozluźnij stopę.
  4. Powoli przesuwaj podudzie na rolce, w pełnym zakresie ruchu – od kolana aż po ścięgno Achillesa, po stronie bocznej i przyśrodkowej.
  5. Przejdź na mięśnie tylnej grupy uda, rozluźnij kolano, powoli przesuwaj ciało na rolce, ugniatając mięśnie grupy kulszowo-goleniowej z każdej strony.
  6. Przejdź na mięśnie pośladkowe, zacznij rollować pośladek od wyprostowanej w kolanie kończyny, stopę oprzyj na podłodze, ciało przechyl w stronę rollowanego pośladka.
  7. Załóż kostkę na kolano i ponownie rolluj mięśnie pośladkowe, szczególnie ich górną część.
  8. W każdym segmencie znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj, aż ból minie.
  9. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

napięte mięśnie podudzia
usztywniona stopa
niepełny zakres rollowania

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj cierpliwie, aż ból minie;
  • Nie spiesz się, powięź to tkanka wolno odkształcalna.

Komentarze