Rolowanie przedniej taśmy

Oceń
(brak ocen)
Rolowanie przedniej taśmy
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • czworogłowy
  • naprężacz powięzi szerokiej
  • grupa mięśni przywodzicieli

Instrukcja

  1. Połóż się przodem na rolce ustawionej na udach.
  2. Oprzyj się na przedramionach, napnij mięśnie pośladkowe i brzucha, nie opadaj tułowiem na podłogę.
  3. Połóż jedną nogę na drugiej w celu zwiększenia nacisku na rolkę.
  4. Rozluźnij stopę i oprzyj ją na podłodze.
  5. Powoli przesuwaj się na rolce, w pełnym zakresie ruchu – od kolana aż staw biodrowy, po stronie bocznej i przyśrodkowej.
  6. Przejdź na przyśrodkową część uda, zegnij kolano i staw biodrowy, włóż rolkę pod grupę mięśni przywodzicieli, pracuj w pełnej długości uda.
  7. Przejdź na boczną część uda, oprzyj się na przedramieniu, drugą nogę przesuń do przodu i postaw na podłodze, skup się na górnej części uda – na mięśniu naprężaczu powięzi szerokiej.
  8. W każdym segmencie znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj, aż ból minie.
  9. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

napięte mięśnie czworogłowe
usztywniona i uniesiona stopa
zbyt szybkie tempo rollowania

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj cierpliwie, aż ból minie;
  • W punkcie największego bólu spróbuj zgiąć i wyprostować staw kolanowy;
  • Nie spiesz się, powięź to tkanka wolno odkształcalna.

Komentarze