Mobilizacja stawu skokowego

Oceń
5,00/5
(z 2 ocen)
Mobilizacja stawu skokowego
Instrukcja
Błędy
Uwagi/Triki
Komentarze

Główne zaangażowane mięśnie

  • brzuchaty łydki
  • płaszczkowaty
  • strzałkowy długi i krótki

Instrukcja

  1. Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami i rolką ustawioną na łydce.
  2. Oprzyj jedną nogę na drugiej w celu zwiększenia nacisku na rolkę.
  3. Rozluźnij stopę.
  4. Powoli przesuwaj podudzie na rolce, w pełnym zakresie ruchu – od kolana aż po ścięgno Achillesa, po stronie bocznej i przyśrodkowej.
  5. Następnie klęknij w wykroku na podłodze. Przesuń kolano nogi wykrocznej jak najmocniej przed palce, bez odrywania przy tym pięty. Kolano kieruj na czubek stopy. Połóż kettlebella na kolanie w celu zwiększeniu docisku i większego zmobilizowania stawu skokowego. Uważaj, aby nie opuścić kettlebella na stopę.
  6. Oddychaj swobodnie.
Wciąż nie jesteś czegoś pewny?
Masz pytanie?
Zajrzyj do sekcji komentarzy, gdzie możesz zapytać o wszystko co związane z ćwiczeniem. A może już ktoś zadał nurtujące Cię pytanie?
Przejdź do komentarzy

Trzy największe błędy popełniane w tym ćwiczeniu

napięte mięśnie podudzia
usztywniona stopa
pięta oderwana od podłoża

Uwagi/triki

  • Rozluźnij ciało;
  • Oddychaj swobodnie;
  • Znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj cierpliwie, aż ból minie;
  • Nie odrywaj pięty;
  • Kolano kieruj na czubek stopy.

Komentarze