Dead bug with mini band
Brzuch Uda

Dead bug with mini band

Dead bug to popularne ćwiczenie, które pomoże Ci zbudować silny brzuch i nauczy Cię stabilizować odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Dodatek w postaci mini banda na stopach wzmocni zginacze bioder. Mimo popularności ćwiczenie rzadko jest wykonywane w 100% poprawnie.

Do wykonania ćwiczenia potrzebujesz

Instrukcja

  1. Połóż się na plecach. Wyprostuj ramiona, tak by dłonie znajdowały się nad barkami. Kolana ustaw pod kątem prostym. Załóż mini band na stopy i ustaw je w zgięciu grzbietowym.
  2. Weź wdech nosem i zacznij prostować jedną z nóg. Nie kładź jej na podłodze. Pamiętaj, że to ruch wyprostu biodra, tylko w innej płaszczyźnie, dlatego zwróć uwagę na napięcie pośladka nogi wyprostnej.
  3. Wróć do pozycji początkowej, wykonując wydech ustami. Cały czas kontroluj ruch oraz napięcie mini banda.
  4. Pamiętaj o zachowaniu stabilizacji odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz dopięciu brzucha. Spłaszczanie lędźwi jest błędem – najlepsza opcja to utrzymanie neutralnych krzywizn kręgosłupa.