Bulgarian squat with power band
Pośladki Uda

Bulgarian squat with power band

To ćwiczenie unilateralne pozwala efektywnie kształtować takie partie mięśniowe, jak uda czy pośladki. Wyrównuje deficyt pomiędzy kończynami, pomaga także w budowaniu silnych i stabilnych kolan.

Do wykonania ćwiczenia potrzebujesz

Instrukcja

  1. Ustaw się w pozycji wykroczno-zakrocznej. Pozycję początkową będzie determinowała pozycja po obniżeniu pozycji. Kąt w obu kolanach w dolnej pozycji powinien być mniejszy niż 90 stopni. Załóż power band pod stopę nogi wykrocznej (z przodu) i przez plecy na bark po tej samej stronie.
  2. Utrzymując stabilny tułów, obniż pozycję, schodząc pionowo w dół.
  3. Zatrzymaj pozycję, kiedy kolano nogi zakrocznej (z tyłu) znajdzie się minimalnie nad podłogą.
  4. Wróć do pozycji początkowej tym samym torem. Nie wykonuj przeprostu kolan w górnej pozycji.
  5. Po określonej liczbie powtórzeń wykonaj ten sam ruch na drugą stronę.
  6. Pamiętaj o zachowaniu pionowo ustawionego tułowia podczas ćwiczenia. Kolano nogi wykrocznej powinno przez cały czas znajdować się w osi stawu skokowego.